torsdag 15 augusti 2013

Takstolar och sparrar...

När snickarna har haft semester har jag farit runt och gjort massa annat. I vanan att inte behöva prata varje dag och hela tiden försöka ligga steget före i tankarna när det gäller bygget missade jag naturligtvis att innan vi åkte till fastlandet lämna en ritning till Nicklas och Mattias över de arbetade sparrarna. Detta fick ett resultat att jag fick rita på båten och skicka hem till mamma som sen fick vidarebefordra skissen. Nervöst att inte finnas på plats och diskutera - men Mattias och Nicklas är duktiga så egentligen har jag absolut inget att oroa mig för. De är för övrigt fantastiska, jag har skickat mms på inspirationsbilder under deras semester till Mattias och bestämt hur jag vill att taket skall komma att se ut. Vilka kan man göra så med!? Mattias var dessutom snäll och mms:ade tillbaka när takstolarna och de arbetade sparrana var uppe så att jag skulle känna mig lite lugnare,

När vi kom hem såg det ut så här! De gjorde mig inte besviken den här gången heller...
Arbetade sparrar - vackert 1920-tal

Takstommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar