lördag 10 augusti 2013

Samlar inspiration till taket...

Hur takets konstruktion skall se ut har jag funderat länge på. Dessutom tittar man så där överintresserad överallt när man åker bil. Undrar vad människor skall tro när man vänder sig om överallt. Men jag tror att det är bra, det är när man tittar och utvärderar som man lär sig att förstå. Jag hade nästan bestämt mig för hur taket skulle se ut, tills då vi åkte på lillsemester till Fredriks föräldrar och gick till sjön. Helt plötsligt föll det på plats - nästan grannhuset till deras är ett riktigt 20-talshus och just den tillbyggnadens lösning för taket ser jag kommer bli perfekt. Ibland faller inte äpplet långt från päronträdet...
Taket på utbygget sett från huvudhusets sida.

Utbygget sett från framsidan. Storleken på utbygget blir ungefär den samma som i vårt fall - fast vi kommer ha liggande panel på fasaden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar