fredag 8 november 2013

Toalettmöbeln tar form...

Det är tur att man har med bra snickare att göra!
Från början vet jag att de frågade mig om möbeln till toaletten fanns och att de bara skulle montera den. Jag svarade tveklöst 'Ja', vilket jag trodde var sant givetvis. När jag sen börjar leta efter en sån jag ser framför mig kan jag inte hitta någon som ens liknar vad jag söker. Sakta börjar jag istället skissa på något i huvudet, som jag sedan under en båtresa kladdar ner på baksidan av ett gammalt papper jag hade liggandes bredvid mig. Inga mått, inga skalor, ingenting, mer än några fumliga streck som skulle likna en miljöbild. Jag hade för avsikt att göra en mer riktig skiss men kom aldrig så långt - som vanligt. Men - konstnärer som de är Nicklas och Mattias så översätter dom ändå min enkla skiss till ett ytterst tillfredställande resultat!
Här jobbar Nicklas och Mattias med toalettmöbeln.
Noggranna är dom!
 


Ett par hyllor, några luckor, lite slipning och ett och annat lager med färg är vad som återstår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar